Sunday, February 17, 2013

MAJLIS RUMAH TERBUKA TAHUN BARU CINA (DONG ZONG)


Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina yang dianjurkan oleh Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina (Dong Zong) telah diadakan di Padang Bangunan Dong Jiao Zong Kajang. Seramai sekurang-kurangnya 5000 orang para hadirin dan wakil-wakil daripada Barisan Nasional telah hadir dalam majlis ini. Y.A.B Datuk Seri Najib Tun Razak (Perdana Menteri Malaysia ke-6), Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek (Presiden MCA), Y.B. Datuk Seri Liow Tiong Lai (Timbalan President MCA) dan Y.B. Datuk Ir Dr. Wee Ka Siong (Timbalan Menteri Pendidikan), Y.B. Datuk Donald Lim Siang Chai (Timbalan Menteri Kewangan) juga turut hadir dalam majlis ini supaya dapat mengeratkan lagi hubungan mereka dengan rakyat.
En. Allan Liew Sin Kim (Ketua Biro Aduan Awam MCA Serdang) juga menghadiri dalam majlis ini supaya dapat mengambil kesempatan yang baik ini untuk mengeratkan hubungannya dan berinteraksi dengan para hadirin. Dengan ini para hadirin dapat berkongsi masalah mereka dan pendapat mereka dengan En. Allan Liew. Persembahan yang menarik tradisi Cina seperti tarian singa juga diadakan dalam majlis yang meriah ini.
En. Allan Liew berpendapat bahawa dalam perayaan Cina ini, adalah amat bermakna kepada golongan warga Cina dan dia berasa amat bermakna kerana dapat menghadiri majlis Tahun Baru Cina seperti ini dan dapat bersama-sama dengan para hadirin untuk meraikan Tahun Baru Cina.








0 comments:

Post a Comment

Popular Posts