Dari
kiri Kelvin Chong (Timbalan Pengerusi I Biro Pengaduan Awam MCA Selangor), Chan
Wen Seng, Dato’ Theng Book (Pengerusi Biro Pengaduan Awam MCA Selangor), Dato’
C.K. Lim (Penasihat Perundangan Biro Pengaduan Awam MCA Selangor), Allan Liew
Sin Kim (Timbalan Pengerusi II Biro Pengaduan Awam MCA Selangor & Ketua PDM
Perimbun)
En. Allan Liew Sin Kim (Timbalan Pengerusi 2 Biro
Pengaduan Awam MCA Selangor & Ketua PDM Perimbun) telah menghadiri satu
sidang akbhar tentang En. Chan Wen Seng mengadu tidak berpuas hatian dia dengan
khidmat yang diberi oleh TM Net.
Pada July 2011, En. Chan telah
mendaftar satu pakej Internet (VIP 5,
RM149 sebulan) tetapi dengan dukacitanya, dia tidak dapat menikmati
perkhidmatan Internet yang dibayar olehnya. Walaupun dia telah membuat aduan
kepada TM Net dan juga National Consumer Complaint Centre, akan tetapi,
perkhimatan Internet masih tergendala. Menurut En. Chan, dia enggan membayar
bil internet (RM1004.25) kerana
berasa tidak adil untuknya membayarkan perkhimatan yang langsung tidak
digunakan olehnya dan TM Net telah mengupah sebuah syarikat pemungut hutangnya
berjumlah RM1317.00. Hal ini telah menambahkan ketidakpuashatiannya kerana, TM
Net telah berjanji kepadanya untuk member rebate RM500, akan tetapi wang yang
perlu dibayar telah meningkat.
Selain itu, dia juga berkata bahawa juruteknik
yang datang dari TM Net untuk membaiki modem Internetnya meminta wang sebanyak
RM20 dan RM30 untuk datang membaiki Internet sebagai pembayaran untuk masa
tambahan kerja mereka dan TM Net tidak pernah merekod aduannya.
En. Allan Liew berpandangan bahawa
TM Net sepatutnya perlu menyelesaikan masalah En. Chong secepat mungkin sebelum
menggenakan bayaran. Selain daripada itu, En. Allan Liew juga berharap TM Net
untuk meningkatkan perkhidmatan mereka dan patut memberi perkhimatan kepada
pelanggan sebaik mungkin kerana ini adalah tidak adil untuk mengenakan bayar
kepada pelanggan dan tidak memberi sebarang perkhimatan kepada perlanggan.
0 comments:
Post a Comment